Author Topic: Legend of Zelda OoT/MQ & MM - Gamecube to N64 patches (with fixes/decensorship)  (Read 76990 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ka55

  • Newbie
  • *
  • Posts: 33
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
This rom of Majora's Mask translated into Portuguese from Brazil works perfectly in the emulator, but does not work correctly in everdrive 64, the game hangs in the first dialogue.
The rom used for translation was USA.
Would anyone know how to fix this problem?
Thank you.

Link to rom download http://www.mediafire.com/download/b0rh126ig5clip6/The+Legend+of+Zelda+-+Majora%27s+Mask.rar

https://youtu.be/2TFtenQ8foE



Text in portuguese.

Essa rom do Majora's Mask traduzida para o português do Brasil funciona perfeitamente no emulador, mas não funciona corretamente no everdrive 64, o jogo trava no primeiro dialogo.
A rom utilizada para tradução foi a USA.
Alguém saberia como corrigir esse problema?
Obrigado.
« Last Edit: July 11, 2018, 12:04 PM by ka55 »

Offline fabio_rosendo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 99
  • Karma: +12/-0
    • View Profile
Essa rom do Majora's Mask traduzida para o português do Brasil funciona perfeitamente no emulador, mas não funciona corretamente no everdrive 64, o jogo trava no primeiro dialogo.
A rom utilizada para tradução foi a USA.
Alguém saberia como corrigir esse problema?
Obrigado.
Eu só conseguí uma tradução que funcione do Majora Mask, numa rom Européia.
Esse aquí: https://www.4shared.com/file/nEPpCVtZca/Legend_of_Zelda_The_-_Majoras_.html
.
Mas se não me engano, por ser Europeu PAL, pegava Preto e Branco usando o cabo AV comum.
Hoje eu uso o cabo Video Componente da HD Retrovision, e por componente o jogo pega Colorido normal.
.
Mas não tenho certeza absoluta, baixa aí e faz um teste.

Offline ka55

  • Newbie
  • *
  • Posts: 33
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Essa rom do Majora's Mask traduzida para o português do Brasil funciona perfeitamente no emulador, mas não funciona corretamente no everdrive 64, o jogo trava no primeiro dialogo.
A rom utilizada para tradução foi a USA.
Alguém saberia como corrigir esse problema?
Obrigado.
Eu só conseguí uma tradução que funcione do Majora Mask, numa rom Européia.
Esse aquí: https://www.4shared.com/file/nEPpCVtZca/Legend_of_Zelda_The_-_Majoras_.html
.
Mas se não me engano, por ser Europeu PAL, pegava Preto e Branco usando o cabo AV comum.
Hoje eu uso o cabo Video Componente da HD Retrovision, e por componente o jogo pega Colorido normal.
.
Mas não tenho certeza absoluta, baixa aí e faz um teste.

I have the European version translated into portuguese, but it would be better if there was an NTSC version. It's rom that I posted works on the emulator only on n64 that does not, this translation of the ntsc version also exists for game cube and virtual console of wii.

Text in portuguese.

Eu tenho a versão européia traduzida para português, mas seria melhor se houvesse uma versão ntsc. Está rom que eu postei funciona no emulador só no n64 que não, essa tradução da versão ntsc também existe para game cube e virtual console do wii.

Online ErivandoXP

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
  • Karma: +7/-0
    • View Profile
Essa rom do Majora's Mask traduzida para o português do Brasil funciona perfeitamente no emulador, mas não funciona corretamente no everdrive 64, o jogo trava no primeiro dialogo.
A rom utilizada para tradução foi a USA.
Alguém saberia como corrigir esse problema?
Obrigado.
Eu só conseguí uma tradução que funcione do Majora Mask, numa rom Européia.
Esse aquí: https://www.4shared.com/file/nEPpCVtZca/Legend_of_Zelda_The_-_Majoras_.html
.
Mas se não me engano, por ser Europeu PAL, pegava Preto e Branco usando o cabo AV comum.
Hoje eu uso o cabo Video Componente da HD Retrovision, e por componente o jogo pega Colorido normal.
.
Mas não tenho certeza absoluta, baixa aí e faz um teste.

I have the European version translated into portuguese, but it would be better if there was an NTSC version. It's rom that I posted works on the emulator only on n64 that does not, this translation of the ntsc version also exists for game cube and virtual console of wii.

Text in portuguese.

Eu tenho a versão européia traduzida para português, mas seria melhor se houvesse uma versão ntsc. Está rom que eu postei funciona no emulador só no n64 que não, essa tradução da versão ntsc também existe para game cube e virtual console do wii.

I tried this version translated into Portuguese a while ago. But I always crashed and I gave up playing MM. But it's still on my list.

...
Cara eu fiquei traumatizado com essa versão do MM traduzida pra PT-BR. Joguei do início umas 3x ou 4x e sempre tinha algum bug que me fazia ter que recomeçar o jogo. Tanto que eu desisti da versão traduzida. Esperando passar um tempo pra criar coragem de novo. Mas dessa vez vou com a versão em inglês.

Tentei no Wii, android e Nintendont, não tinha o N64 ainda, mas não me animo de tentar ela no N64, vai que trava novamente.

Offline Aroenai

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 216
  • Karma: +18/-0
  • Sentient Hunk of Green Cheese
    • View Profile
I wasn't aware of a translation using the USA rom, the red text box makes it look like they messed up on the alignment somewhere though. Is there a link to the translation project (author's website/forum post/etc.)?
« Last Edit: July 12, 2018, 09:40 PM by Aroenai »
---
Mostly working on Zelda OoT & MM GC patches
Also, breaking region protections
Everdrive 64 v2.01 modified with an UltraCIC II, 64drive HW2

Offline ka55

  • Newbie
  • *
  • Posts: 33
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
I think there is no longer the project website.
I searched on google and found nothing about Max Maximus BR that was the author of that version.

Offline riablo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
I was wondering if it would be possible to reduce some of the sensitivity/jerkiness when aiming with the bow/slingshot? Whilst this is not technically a bug,  I reckon the game would play better with more nuanced aiming controls.

Offline ozidual

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 403
  • Karma: +32/-0
    • View Profile
I was wondering if it would be possible to reduce some of the sensitivity/jerkiness when aiming with the bow/slingshot? Whilst this is not technically a bug,  I reckon the game would play better with more nuanced aiming controls.

Are you using a GameCube controller?  Or a 3rd party controller? Or a controller where the joystick has been replaced? I ask because I've never had trouble aiming with a standard N64 controller. The only time I had trouble was when I tried to play on the Master Quest GC Disc on a GameCube with a GameCube controller.
Projects: Zelda OoT GCtoN64, Doshin the Giant, SSSV, Sim City 64
Flash Carts: EverDrive64 2.5, EverDrive64 3.0, EverDrive N8, SD2SNES

Offline riablo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Both lol. I've used a GameCube controller on the GameCube version.  I've used a standard controller on the N64 version
 I've used a modded controller with a GameCube stick on the N64 version.  I've also played the 3DS version lol.

Aiming is easier with a standard stick but it still feels a little off to me.  In a perfect world,  the crosshair would move in smaller increments.  At least the crosshair doesn't reset positions like what happens in Goldeneye.