Author Topic: How to make a save in a game in the game gear everdrive please ?  (Read 3332 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline presea50

• Newbie
  • *
    • View Profile
*english*

Hello everyone. i read on the forum to buy the everdrive, she allows to make savestate and fast load and applicate cheats. how to make the savestate and reload it on the games please? i want to buy it and this savestate's system is very interesting but i would like to know how to use it correctly . thank's for all of your answer.

*Français*

Bonjour, j'ai lu sur le forum pour acheter l'everdrive, qu'elle permet de faire des sauvegarde et chargement rapide ainsi que des cheats code, comment faire des sauvegardes rapide et chargement de partie de jeux à partir de la console s'il vous plaît ? je compte me l'acheter et le fait de pouvoir sauvegarder des parties avec cette cartouche est un très bon point mais j'aimerai pouvoir la mettre au point. merci pour toute vos réponses.

Offline J-E

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
Re: How to make a save in a game in the game gear everdrive please ?
« Reply #1 on: January 26, 2017, 10:43 AM »
si je comprends encore l'anglais, elle ne gère que les sauvegardes prévues par le jeu, pas les sauvegardes de types savestates comme les émulateurs.

for the others, I just say that apparently, the gg everdrive doesn't deal with savestates but just the own saves of the games.

Offline presea50

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: How to make a save in a game in the game gear everdrive please ?
« Reply #2 on: January 26, 2017, 12:08 PM »
Français :

Cela veux dire qu'il y a des jeux qui demande des sauvegardes ou sont sencé sauvegarder automatiquement et que l'everdrive pourai provoquer cette sauvegarde qui habituelement ne marche pas ? Comment reconnaître les jeux possible dans ce cas ?

English :

It mean that there are games(sets) who asks for protections(savings) or are sencé to protect automatically and what the everdrive pourai to cause(provoke) this protection(saving) which(who) habituelement do not walk(work)? How to recognize the games(sets) possible in this case?
« Last Edit: January 27, 2017, 03:00 PM by presea50 »